«فلسفات الاعلام المعاصره فی ضوء المنظور الاسلامی» تألیف محمود یوسف السماسیری از معدود آثار موجود در حوزه مطالعاتی فلسفه رسانه با رویکرد اسلامی، به همت دانشکده دین و رسانه ترجمه، و با عنوان فارسی «بازخوانی فلسفههای معاصر رسانه با رویکرد اسلامی» منتشر شد.
کتاب حاضر که توسط محسن اکبری، محمدعلی حاجعلی پور و محمد سلطانیه (فارغ التحصیلان دانشکده دین و رسانه) ترجمه شده، تلاش دارد تا فلسفه رسانههای جمعی و نگاه لیبرالیستی در رسانه را به نقد بکشد. مؤلف، اصل این نقد را متوجه جهان بینی غرب و رسانههای غربی می داند که از جهان بینی مادی سرچشمه گرفته است.
گفتنی است دانشکده دین و رسانه با هدف تعمیق محتوای دینی تولیدات رسانه بر اساس دانش بومی و اسلامی، با ارائه برنامه درسی رشته فلسفه رسانه برای نخستین بار در کشور، در ایجاد این رشته پیشگام شده است. کتاب حاضر هم بر همین اساس و با توجه به فقر منابع علمیبا رویکرد اسلامی در این زمینه، ترجمه شده است.
(روابط عمومی دانشکده دین و رسانه)