Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 15639
تاریخ انتشار : 25 مهر 1391 11:4
تعداد بازدید : 5547

رسانه و اخلاق ترجمه، نقد و بررسی کتاب در آستانه ظهور "مدیاپولیس"

چکیده پایان نامه آقای طاهر امینی گلستانی دانش آموخته دوره اول علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده صدا و سیما قم با عنوان" رسانه و اخلاق ترجمه نقد و بررسی کتاب در آستانه ظهور مدیاپولیس (رسانه شهر)" به راهنمایی دکتر عیسی جهانگیر و داوری دکتر یوسف زاده

چکیده پایان نامه آقای طاهر امینی گلستانی دانش آموخته دوره اول علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده صدا و سیما قم با عنوان" رسانه و اخلاق  ترجمه نقد و بررسی کتاب در آستانه ظهور مدیاپولیس (رسانه شهر)" به راهنمایی دکتر عیسی جهانگیر و داوری دکتر یوسف زاده

چکیده فارسی:

کتاب حاضر ادامه مباحثی است از کتاب قبلی پروفسور راجرز سیلوراستون در " چرا مطالعه رسانه؟[1] بجامانده. کتاب حاضرراجع به بحثی است که به نظر میرسد دومین بحران محیطی است که جوامع جهان بشکل فزاینده ناگزیرند با آن تعامل داشته باشند، یعنی: بحران در جهان ارتباط. این یک بحران معنوی، اخلاقی و همچنین سیاسی است و در این کتاب بحث خواهم کرد که نه تنها آلودگی این محیط میانجی[2] مقاومت در برابر ابقاء یک سطح منطقی انسان را با صرف پرداختن به حقایق جهانی تهدید میکند، بلکه به میزان بیشتری احتمالات انسان زیستی رانیز بر لبه گسست میبردکه در صورت عدم محافظت از آن، بشر با قرار گرفتن در  مسیر مار پیچ سقوط به سمت عدم تفاهم و ضد انسانیت پیش خواهد رفت. مدیاپولیس یا رسانه شهر ایده آل که در آن فاصله ها ی فیزیکی و غیر فیزیکی بیم "من" و "دیگری" که یک غریبه است از میان رفته و همچون نشستن بر سر یک سفره، افراد به دورهم مینشینند.

دیدگاه نویسنده یک دیدگاه انتقاد گرایانه به وضع موجود رسانه است که با قائل بودن به آنامورفوسیس یا تحریف تصویر، سازنندگان برنامه های تلویزیونی و شبکه های خبری در راستای تحریف واقعیتها هستند. خواندن این کتاب به تمامی فعالان دین و رسانه ولو یکبار توصیه میگردد. تصویر روی جلد که انسانها با شکل آدک ترسیم شده و با فاصله درور از هم ایستاده اند و به افق سراب وار مینگرند،حاکی از این رویکرد است.

کلید واژه ها:هانا آرنت[3]، اولریش بک[4]، ادواردسعید[5]، ایالات متحده، کاپیتان آمریکا[6]، ریگان، بوش، مسیحیت اوانجلیکال[7]، ائتلاف شوم[8]، شفافیت ریاکارانه[9]، روان گسیختگی[10]، بلاغت شر[11]، تحریف تصویر[12]، دیگری[13]، غیریت[14]،ابتذال[15]، اهریمن انگاری دیگری،[16] اقلیت، مرکزیت رسانه[17]، ذهنیات رسانه ای شده[18]، اخلاق و سیاست[19]؛ شهروند جهانی[20]، نیروی اخلاقی[21]، مجاورت و دوری[22]، همگنی و یکپارچگی[23]، شهر باستانی[24]، تنوع و کثرت[25]، چند فرهنگیت[26]، دیالیکتیک، فضای اخلاقی[27]، چند صدایی[28]، چند ندایی[29]، دیاسپورا (پراکندگی)[30]، فاصله ویژه و مطلوب[31]

عنوان اصلی اثر:

Media and Morality

On the rise of Mediapolis

By:

 Roger Silverstone (2007)

[1] Why Study the Media?,

:mediated environment [2]: منظور از محیط میانجی محیطیست که توسط رسانه دستکاری شده باشد و بشدت تحت تاثیر ان باشد(مترجم)

[3] Hanna Arent

[4] Ulrich Beck

[5] Edward Said

[6] Capitan America

[7] Evangelical Christianity

[8] unholy alliance

[9] disingenuous transparency

[10] Para­noia

[11] The Rhetoric of Evil

[12] Anamorphosis

[13] The other

[14] otherness

[15] banality

[16] Demonization of the Other

[17] media-centrism

[18] mediated images

[19] Media and Politics

[20] global citizen

[21] moral force

[22] proximity and distance

[23] homogeneity

[24] polis

[25] Plurality

[26] multiculturalism

[27] Moral Space

[28] Contrapuntal

[29] Polyphony

[30] Diaspora

[31] Proper Distance

کاربر گرامی جهت دریافت اصل پایان نامه به دانشکده صدا و سیما قم مراجعه فرمایید

 آرشیو پایان نامه های دفاع شده

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.